Wyobraź sobie, że Twoja firma chce wdrożyć skomplikowany proces magazynowy, ale wiesz, że będzie on kosztowny i długotrwały, zarówno pod kątem przygotowania procedur i dokumentacji, jak i doboru personelu. W przypadku umowy z dostawcą usług outsourcingu, którego rolą jest dostarczenie pracowników wg Twoich wytycznych, wspomniany proces zostanie wdrożony znacznie szybciej i bardziej efektywnie.
Jakie jeszcze korzyści osiągniesz? 👇
Zatrudnienie nowych pracowników wiąże się nie tylko z wydatkami na same wynagrodzenia, ale także z dodatkowymi kosztami rekrutacji i szkoleń. W przypadku korzystania z outsourcingu procesowego, większość tych kosztów ponosi zewnętrzny dostawca usług. Wybór rzetelnego partnera biznesowego, oferującego wyszkolony i gotowy do pracy zespół, jest kluczowy dla zapewnienia stabilności procesów operacyjnych. Istotnie przyczynia się on również do eliminacji niepotrzebnych strat, np. czasu i zaangażowania potrzebnego na wdrożenie nowych pracowników do danego obszaru/działu firmy.
➡️ Elastyczność i oszczędność na wynagrodzeniach
Outsourcing procesowy pozwala na dużą elastyczność w zarządzaniu kosztami zatrudnienia. Zamiast zatrudniać pełnoetatowych pracowników na stałe, możesz korzystać z zewnętrznych usług na zasadzie kontraktów krótkoterminowych lub projektowych. To pozwala na dostosowanie liczby pracowników do rzeczywistego zapotrzebowania, eliminując konieczność utrzymywania dużych, kosztownych zespołów w okresach mniejszego obciążenia. W ten sposób firma może optymalizować wynagrodzenia, nie rezygnując z wydajności operacyjnej.
Zarządzanie pracownikami wiąże się z wieloma obowiązkami administracyjnymi, takimi jak: naliczanie wynagrodzeń, naliczanie i odprowadzanie składek na ZUS, podatków, rozliczanie ewentualnych zaliczek lub urlopów. Outsourcing pozwala na przeniesienie tych obowiązków na zewnętrznego dostawcę, co zmniejsza obciążenie działu HR i administracji. Ponadto, zewnętrzny dostawca - outsourcer ponosi odpowiedzialność za zgodność z przepisami prawa pracy, co zmniejsza ryzyko błędów i kosztów związanych z niewłaściwym zarządzaniem kadrami.
Jednym z największych atutów outsourcingu jest dostęp do pracowników, którzy często oferują swoje usługi w niższych stawkach, niż w przypadku kandydatów z rynku lokalnego. Rozwiązanie to pozwala firmom na korzystanie z globalnego rynku pracy, dzięki czemu mogą one zredukować koszty zatrudnienia, przy jednoczesnym zachowaniu wymaganej jakości pracy.
Outsourcing procesowy umożliwia firmom elastyczność w skalowaniu działań bez konieczności ponoszenia kosztów związanych z zatrudnieniem dodatkowych pracowników. W miarę rozwoju firmy i zwiększania jej potrzeb operacyjnych, dostawca usług outsourcingowych jest w stanie dostosować liczbę pracowników do aktualnych wymagań, bez konieczności przeprowadzania nowych rekrutacji czy szkoleń. Taka skalowalność jest szczególnie ważna w okresach intensywnego wzrostu, gdzie firma musi dostosować swoje zasoby do nowych wyzwań.
Outsourcing zmienia sposób, w jaki firma podchodzi do wynagrodzeń i benefitów. Zamiast inwestować w kosztowne programy motywacyjne i benefity, firma zlecająca usługi na zewnątrz korzysta z modelu, w którym dostawca odpowiada za wynagrodzenia i świadczenia pracowników. Oznacza to, że firma zleca tylko zakres usług, a koszty wynagrodzeń i benefitów są kontrolowane i dostosowywane do umowy.
Kraków, Zabłocie 43A
+48 502 675 578
+48 787 069 850
+48 509 075 030